محدوده املاک منطقه 1 تهران

محدوده املاک منطقه 1 تهران
منطقه  یک تهران :
املاک منطقه 1 تهران  از بهترین املاک تهران می باشد و جزء گران ترین مناطق تهران می باشد .منطقه یک از غرب به درکه و از شرق به جائه لشکرک ,از شمال به رشته کوه البرزو از جنوب به بزرگراه آیتالله صدر و شهید چمران محدود می باشد .
از ویژگی های املاک منطقه 1 استقرار بازار تجریش , وجود زیارتگاه هی امام زاده صالح ,امام زاده قاسم و امام زاده علی اکبر , استقرار سفارتخانه ها و سازمان جهانی , سکونت شهری و ییلاقی و مهمترین قطب گردشگری طبیعی و اجتماعی و سیاسی می باشد .
استقرار این منطقه در دامنه رشته کوه های البرز و موقعیتت محلی خوب به دلیل وجود توچال , درکه ,کلچال,پارک های جمشیدیه و قیطریه از مکان های تفریحی و مراکز جذب گردشگری این منطقه هستند .
این مکان از خیلی وقت پیش مکان استقرار دیپلمات ها و صاحب منصبان حکومتی بوده و همینن امر باعث این شده که قیمت ملک و زمین کاملا متفاوتت با مناطق دیگر تهران باشد و گران ترین منطقه تهرانن باشد . بنابرین بازده سرمایه گذاری در  این منطقه بسیار بالا است .همچنین فروش آپارتمان در این منطقه بازخورد بسار زیادی داشته است به همین دلیل شهرداری منطقه یک محدودیت هایی در این ناحیه انجام داده شده است و حور اصلی را ایجاد فضای سبز بیشتر و کاشت نهال و محیطی سر سبز جهت رفاه شهروندان در این منطقه انجام شده است . برای خرید در این منطقه نیازاست ابتدا از شرایط محلی آن آگاه باشیم زیرا با توجه به باز سازی خانه ها وو ایجاد آپارتمان سازی در منطقه یک و ایجاد مراکز تفریحی در این این ناحیه و وجود آب و هوای عالی به دلیل وجود فضای سبز و کوهپایه ای بودنش این منطقه را متفاوت ساخته است .ممکن است یکی از دلایل حفظ بافت های قدیم در منطقع یک وجود ساکنینی است که سالهای سال است در این منطقه ساکن می باشند . بیشترین تقاضای خریدد املاک منطقه 1 بیشتر برای خانه های ی با متراژبالای 85  متر بوده است در 6 ماه گذشته تعداد فروش متراژهای بالای 85 متر تقریبا 2000 بوده که برای متراژ های زیر 85 متر حدودا 500 بوده است.
املاک منطقه 1
با توجه به آمار بالا فروش خانه های بالا 85 متر بیشتر از فروش خانه های زیذ 85 متر می باشد و همچنین با توجه به نرخ تورم در سال  های اخیر فروش خانه های زیر5 سال ساخت از فروش خانه ها ی بالای 5 سال ساخت در املاک منطقه 1بسیار بیشتر می باشد .بیشترین درخواست برای خانه هایی با بافت قدیم برای ساخت و ساز می باشد زیرا نوعی سرمایه گذاری کلان محسوب می شود.به همین دلیل کسانی که در بافت قدیم ساکنن هستنند اگر ملک خود را به فروش برسانند دیگر صاحب  خانه نخواهند شد به همین دلیل بهترین پیشنهادد برا صاحبان ملک های قدیمی مشارکت در ساخت می باشد . 
جمع بندی این که منطقهه یک تهران جزء گرانت ترین مناظق تهران می باشد و دارای رشد و پویایی بسیار زیاد می باشد .املاک منطقه 1 تهران از مناطقی قدیمی است که بافت قدیمی خود را حفظ کرده و آنچه با عث پویایی و رشد در منطقه یک می باشد بافت فرهنگی حاکم براین منطقه می باشد.

املاک منطقه یک








تاریخ ثبت: 1398/05/27