بهترین تولیدی های لباس ورزشی در تهران

بهترین تولیدی های لباس ورزشی در تهران

تولیدی لباس ورزشی در تهران

از قدیم الایام رشته های ورزشی لباس فرم خاص خود را داشتند و این مورد را در ورزش های باستانی مثل کشتی و ورزش های زورخانه ای میتوان به وضوح مشاهده کرد ، اما این لباس ها بیشتر جنبه لباس فرم و ونمایشی داشتند تا اینکه بخواهند به ورزشکار کمک کنند ، اما در دهه های اخیر (قرون اخیر) و علمی شدن و حرفه ای شدن ورزش و تبدیل شدن آن به صنعت ورزش تجهیزات ورزشی نیز شاهد تحول عظیمی بود و باعث تولید لباس های مخصوص هر رشته ورزشی و متناسب با هر ورزشکار شده است .و صرفا به صورت لباس فرم و متمایز شدن ورزشکار از دیگران تولید نمی شود و برای کمک به عملکرد بهتر ورزشکار طراحی شده اند . برای مثال لباس جودو که به هر دو مبارز اجازه درگیری در زمین مسابقه را می دهد بدون اینکه نگرانی پارگی لباس خود را داشته باشند و موجب عملکرد بهتر ورزشکار می شود ، و یا لباس غواصی که با توجه به اینکه از جنس نئوپرن ساخته می شوند مناسب استفاده از آب می باشند چون عایق خوبی برای گرما هستند و به حفظ دمای طبیعی بدن شناگر در آب کمک می کنند و علاوه بر این موارد با توجه به اینکه جذب بدن می شوند در آب و بعد از خیس شدن مخل شنا نخواهد بود . و یا لباس های ورزشی مثل والیبال و فوتبال و بسکنبال که جدای بر اینکه به خاطر شرایط محیطی متفاوت از کفش مخصوص به همان رشته ورزشی اسفتاده می کنند ، ولی لباس های آن ها یک ویژگی مشترک دارد و آن هم این که ضد تعریق است و با توجه به جنس خاصی که دارد موجب تنفس پوست ورزشکار شده و به دلایل مختلف موجب عملکرد بهتر ورزشکار می شود . تولیدی های پوشاک در این صنعت بزرگ مسئولیت بزرگی بر عهده دارند .
 
با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد در ادامه برخی از لباس های تولیدی های پوشاک ورزشی در تهران را بررسی خواهیم کرد .

پیراهن ورزشی

با توجه به رشته های مختلف ورزشی و تیم های مختلف باشگاهی در انواع رشته ها در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود که برخی از برند های ایرانی مثل برند ایرانی مجید که به دلیل کیفیت بالای محصولات اش توانسته پا به عرضه جهانی بگذارد . از مهم ترین ویژگی هایی که این محصول ورزشی باید دارا باشد این مورد است که رطوبت بدن جذب بافت لباس شده و از پارچه خارج شود . تولید پوشاک ورزشی در دسته بندی خدمات پوشاک قرار می گیرند .

شلوار ورزشی

با توجه به نیاز ورزشکاران در انواع مختلفی ساخته می شوند که به طور کلی در دو نوع تنگ (جذب) و آزاد (گشادتر) تولید می شود ، مثلا ورزش هایی مثل دو ، پیلاتس و ... از شلوار های جذب و رشته های ورزشی مثل ووشو (فرم) و یوگا و ... از لباس های آزاد تر استفاده می کنند .

شورت ورزشی

یکی از ملزوماتی است که در بساری از رشته های ورزشی کاربرد دارد و حتما باید دو لایه بوده (لایه درونی و بیرونی) تا با خروج رطوبت و گردش هوای بیشتر عملکرد ورزشکار را بهتر نماید .

کفش ورزشی

یکی از مهم ترین لوزام و وسایل (پوشاک) محسوب می شود که علاوه بر مراقبت از پاها به عملکرد هرچه بهتر ورزشکار کمک می کند ، به عنوان مثال کفش استوک فوتبال که برای زمین چمن طراحی شده و یا کفش کشتی که برای مبارزه بر روی تشک طراحی شده است.

 

دسته بندی های بسیار زیادی را برای لباس های ورزشی می توان در نظر گرفت که در بالا به طور مختصر به برخی از آن ها اشاره کردیم ، با توجه به پیشرفت قابل توجه صنایع در ده های گذشته و برند های متعددی که به تولید پوشاک ورزشی مشغول هستند ، باید با دقت بالاتری محصولات مورد نیاز خود را انتخاب کنید . کیفیت پارچه اسفتاده شده در لباس ، نوع دوخت و طراحی لباس و ... که قبلا با مشورت و آگاهی کامل و توجه به تمامی نکات قید شده در این مقاله و با توجه به رشته ورزشی که در آن فعالیت دارید ، همچنین با در نظر گرفتن قد و وزن و میزان فعالیت و مدت زمانی (چند ساعت) که می خواهید تمرینات ورزشی انجام دهید می توانید انتخاب خوبی داشته باشید و تا حد ممکن بهترین تولید کننده لباس های ورزشی را انتخاب کرده و خرید خود را انجام دهید .

 
تاریخ ثبت: 1402/05/16