راهنمای خرید رگال و مانکن در تهران

راهنمای خرید رگال و مانکن در تهران

راهنمای خرید رگال و مانکن در تهران

رگال و مانکن یکی از مهم ترین وسایلی است که برای فروشگاه های پوشاک لازم و ضروری است . خیابان حافظ را میتوان تنها خیابانی در تهران محسوب کرد که با چندین پاساژ و فروشگاه بورس رگال است .
رگال ها معمولا برای نمایش لباس و یا منظم کردن آن استفاده می شوند و از چندین پایه فلزی ، چوبی یا پلاستیکی ساخته شده و برخی توان بالایی برای نگه داری لباس های سنگینی مثل پالتو ، کت و ... را دارند در حالی که برخی دیگر صرفا برای نگه داری لباس های سبک تری مثل انواه پیراهن و تی شرت و ... مورد استفاده قرار می گیرند .

مانکن ها نیز در طرح ها و اندازه های بسیار متنوعی ساخته شده و تمام بدن یا قسمتی از بدن بوده و برای نمایش لباس یا جواهرات و ساعت و ... مورد استفاده قرار می گیرند . رگال و مانکن از مهم ترین ملزومات صنعت پوشاک (عرضه) می باشد .

معمولا این محصولات بیشتر جنبه تجاری دارند و در فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند به ویژه مانکن ها که فقط جنبه تجاری داشته و فروشندگان و عرضه کنندگان لباس از آنها استفاده می کنند .

مزایای استفاده از رگال در منزل

تاریخچه دقیقی از تولید اولین رگال در دسترس نیست ، ولی از زمانی که زندگی بشر به سمت و سوی شهر نشینی و مدرنیزه پیش رفت و لوازم و وسایل مختلف تولید شد و مورد استفاده عموم قرار گرفت انسان ها برای نظم بخشیدن به لوزام و وسایل خود احساس نیاز کردند و از همان روز ها به دنبال راه حل هایی برای این مشکل بودند .

جدا کردن مواد خوراکی از باقی وسایل در منزل در قسمت های خنک تر خانه و یا در زیر زمین ها (در قرن های بعدتر) ، ساخت استبل و محل نگه داری از حیوانات ، ساخت انبار های لوازم با میزان استفاده کم تر و ... .و بعد از آن ساخت صندوق ها و جعبه های چوبی / فلزی و قفسه های دیواری و بعد از آن تولید کمد و کابینت (نه به اشکال امروزی) و قفسه های دیواری و طاقچه ها و ... که همگی جهت نظم دادن به وسایل و استفاده راحت تر و زیبا تر شدن ظاهر محل زندگی ، محیط های کاری و ... شده اند . این محصول را میتوان در دسته بندی خدمات پوشاک قرار داد .

رگال ها در عین سادگی بسیار کاربردی هستند و علاوه بر استفاده های تجاری در سال های اخیر به دلیل جا به جایی راحت تر و قابلیت حمل آسان تر و قیمت های پایین نسبت به کمد و ... مورد استقبال عموم قرار گرفته است . البته هنگام خرید رگال ها باید حتما این نکته را مد نظر قرار دهید که برای چه کاربری قصد خرید این محصول را دارید . برای مثال برخی از رگال ها توان بالایی دارند و برای لباس های سنگینی مثل کت و کاپشن و ... مورد استفاده قرار می گیرند ولی برخی از رگال ها صرف برای نگهداری تی شرت و پیراهن و مانتوهای سبک تر و ... کاربرد دارند ، نکته بعدی ظرفیت رگال می باشد که با توجه به عرض و ارتفاع قابلیت نگه داری چه میزانی از لباس با چه ارتفاعی را دارد . برخی از لباس ها نیز صرفا جنبه تزئینی دارند و برای لباس های خاص تر با ظاهر بسیار شکیل تر
شاید تنها نکته منفی رگال ها این باشد که لباس ها به دلیل باز بودن فضای رگال (بر خلاف کمدها) گرد و غبار بیشتری بر روی لباس ها می نشیند و نیازمند گرد گیری بیشتری می باشد که این مشکل نیز با استفده از یک کاور به طور کامل بر طرف می شود .

با توجه به تراکم بالای شهر نشینی و تعداد بالای افرادی که در سراسر شهر های دنیا اجاره نشین هستند استفاده از لوازمی مثل رگال ها به دلیل مزایایی که گفته شد استفاده عمومی تری پیدا کرده و در مقایسه با کمد های چوبی و فلزی قیمت بسیار پایین تری دارند و مقرون به صرفه تر هستند .

مانکن های مخصوص جواهرات

مانکن های کامل انسان مخصوص فروشگاه ها و عرضه کنندگان پوشاک و لباس می باشد .اما مانکن های که برخی از قسمت های بدن هستند استفاده عمومی تری دارند ، مثلا برای نگه داری جواهرات و زیور آلات که با پدید آمدن انواع استند و نگه دارنده مخصوص اکسسوری ، کاربرد خانگی آن ها کم رنگ تر شد و تنها همان جنبه تجاری در طلا فروشی ها و فروشگاه های پوشاک و ... را حفظ کرد . تاریخ ثبت: 1402/05/15