بهترین داروخانه های شبانه روزی در تهران

بهترین داروخانه های شبانه روزی در تهران

بهترین داروخانه های شبانه روزی در تهران

با توجه به توسعه شهر نشینی و افزایش جمعیت و تراکم بیشتر شهر ها ، دسترسی به دارو تنها با انبار بیمارستان ها و ... کافی نیست و بعد از ظهور داروخانه ها (البته نه به شکل و شمایل امروزی) و با توسعه مراکز فروش دارو و تبدیل به داورخانه های مدرن امکان دسترسی به درو و درمان برای اکثر مردم در شهرها فراهم شده است . با توجه به جمعیت بالای شهرها و ظرفیت محدود انبار دارو بیمارستان ها نیاز به دسترسی شبانه روزی به دارو بیش از پیش احساس می شود .

شاید انسان های زیادی به خاطر عدم دسترسی به دارو در ساعات مختلف شبانه روز به ویژه در شب ها جان خود را از دست داده باشند و یا درگیر عارضه هایی شده اند که تا آخر عمر گریبان گیر آن ها بوده است . تهیه دارو و اقلام درمانی یکی از مهم ترین موارد مربوط به حوزه پزشکی و سلامت می باشد  .

و یا افرادی که نیاز مکرر به استفاده از داروی خاصی دارند که نمیتوان به مدت طولانی در منزل نگه داری کرد و باید به طور مداوم خریداری کرد . مثلا بیماران قلبی ، افراد مبتلا به آسم ، بیمارانی که آسم و مشکلات تنفسی دارند ، بیماران دیابتی که نیاز به استفاده مکرر از انسولین دارند و ... . که شاید نیاز به دسترسی به دارو در هر ساعتی از شبانه روز برای آنها اهمیت بالایی داشته یاشد . نه تنها افراد بیمار بلکه افراد سالم نیز گاهی در طول شب نیاز به دارو و یا تجهیزات پزشکی دارند ، مثلا شیر خشک کودک ، پوشک ، باند و مواد ضدعفونی کننده زخم و ... . که نیاز ضروری افراد است ولی نیاز به مجوز پزشک ندارد ، بنابراین بیش از پیش نیاز به دسترسی دارو و در هر ساعتی احساس می شود .


در ادامه نکاتی برای انتخاب بهتر داورخانه های شبانه روزی مطرح خواهیم کرد .



موقعیت مکانی داروخانه :

اکثر داروخانه های شبانه روزی در تهران در خیابان های اصلی قرار دارند تا دسترسی به آنها راحت تر باشد و در هر ساعتی امکان دسترسی افراد به این داروخانه ها فراهم باشد .

چیدمان داروخانه

اولین نکته قسمت پشتی داروخانه (انبار) است که چیدمان صحیح باعث دسترسی راحت تر کارمندان داروخانه شده و سرویس دهای سریع تری به مراجعین ارائه خواهند داد . دومین مورد زیبایی ظاهری داروخانه و چیدمان داروها و محصولات عمومی تر در معرض دید مراجعین می باشد . محصولات زیبایی و تجهیزات پزشکی ، دارو های مکمل و .. از جمله محصولاتی هستند که میتوان در قسمتی چید که تمامی مراجعین ببنید و درصورت نیاز ترقیب به خرید شوند .

کارمندان شیف شب

این مورد که تعداد مراجعین این داروخانه در شیفت شب به چه میزانی است و برای این مورد پیش بینی های لازم صورت گرفته باشد بسیار حائز اهمیت می باشد .

انبار دارو جهت سرویس دهی شبانه روزی
این مورد بسیار اهمیت دارد که با بررسی و نظارت دائمی داروهای اساسی و پر مصرف همیشه در شرایط مناسب در انبار موجود بوده ، تا مراجعین در طول شب بتوانند با سهولت بیشتری داروی مدنظر خود را تهیه کنند .و باید دقت کنید که قبل از مراجعه از ظرفیت داورخانه اطمینان حاصل نمایید .

مواردی که در بالا مورد بررسی قرار گفت خلاصه ای از نکاتی است که می توانید قبل از مراجعه به داورخانه مد نظر قرار دهید . البته با توجه به مواردی که در ابتدای مقاله مورد بررسی قرار گرفت و اهمیت تهیه دارو در ساعت های غیر معمول تر در سال های اخیر برخی از شرکت ها و داروخانه ها به صورت شبانه روزی در سراسر تهران اقدام به ارسال دارو می کنند . که به صورت تلفنی و یا آنلاین امکان ارائه خدمات به بیماران و مراجعین خود را آسان تر کرده اند .

بیمارانی که شرایط خاصی دارند و سلامتی آن ها وابسته به دارو های خاصی می باشد ، همیشه باید قبل از اتمام داروهای خود ، اقلام دارویی مورد نیاز خود را تهیه نمایند . برخی از دارو های خاص شاید به سختی یافت شوند و تهیه این دارو ها به مدت زمان طولانی تری نیاز داشته باشد . بنابراین باید همیشه باید این نکته مهم را مد نظر داشته باشند که به دلیل اهمیت بالای این اقلام درمانی باید همیشه مراقب موجودی داروهای خود باشند تا قبل از اتمام تهیه شوند .

با اصناف یاب همراه باشید .



تاریخ ثبت: 1402/05/15