راهنمای انتخاب بهترین لوازم خیاطی در تهران

راهنمای انتخاب بهترین لوازم خیاطی در تهران

راهنمای انتخاب بهترین لوازم خیاطی در تهران

اگر به دنبال خرید عمده لوزام خیاطی می باشید باید به بازار تهران و اطراف خیابان مولوی مراجعه کنید ولی اگر قصد خرید محلی را دارید می توانید به فروشگاه های محلی و خرازی ها مراجعه کرده و محصولات مورد نظر خود را بخرید .


از مهم ترین لوزام خیاطی میتوان به اقلام زیر اشاره کرد :

چرخ خیاطی
انواع سوزن خیاطی
انواع نخ (نازک و ضخیم) و قرقره
قیچی و کاتر
خط کش و متر
انواع اتو لباس
انواع صابون و خودکار و مداد مخصوص خیاطی
انواع پارچه

چرخ خیاطی

مهم ترین ابزار خیاطی به حساب می آید که آن را میتوان به دو گروه دستی و مکانیکی تقسیم بندی کرد . این محصول از سال 1790 ثبت اختراع شد و از سال ها به بعد به مرور رواج پیدا کرد و از دوخت و دوز دستی به حالت صنعتی و مکانیکی رسید . این محصول از مهم ترین وسایل خدمات پوشاک محسوب می شود .
این محصول در انواع طرح ها و رنگ ها و ابعاد مختلف برای مصارف خانگی و صنعتی تولید می شود ، که با توجه به نیاز خود می توانید از محصولات موجود در بازار خرید کنید .
از پر تراکم ترین خیابان در شهر تهران برای خرید چرخ خیاطی می توان به خیابان خیام اشاره کرد ، همچنین فروشگاه های معتبر اینترنتی نیز می توانند در خرید نهایی به شما کمک کنند.

سوزن های خیاطی

سوزن ها کاربرد های فراوانی دارند و در حوزه های مختلفی مثل پزشکی ، صنعت لباس و ... کاربرد دارند .
سوزن های خیاطی نیز در انواع طرح ها و اندازه های مختلف برای کاربرد های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند . برای مثال سوزنی که مخصوص دوخت چرم می باشد با سوزن مخصوص چرم متفاوت است که در هنگام خرید باید به این نکته توجه فرمایید .

انواع نخ (نازک و ضخیم) و قرقره

با توجه به مصرف نخ (برای مثال دوخت چرم ، لحاف ، پارچه های ضخیم و نازک) باید هنگام خرید از فروشنده کمک بگیرید و یا با مطالعه کاربرد انواع نخ در هنگام خرید دقت نمایید .

قیچی و کاتر

در کم تر خانه ای قیچی یافت نخواهد شد ، از دوران کودکی تا بزرگسالی از این محصول استفاده های فراوانی می شود و در مشاغل مختلف کاربرد دارد . مثلا قیچی پزشکی ، قیچی آشپزی و ... . قیچی خیاطی معمولا پشت و رو ندارند و هر دو طرف تیغه های آن یک شکل است و به ک اندازه تیز می باشند ، اندازه نسبتا متوسطی دارند و برای برش و تمیز کردن و ریش ریش (ریشه کردن) پارچه در موقع دوخت استفاده می شود .
کاتر های خیاطی نیز برای خیاطی های حرفه ای تر مثلا برش زیگ زاگ یا برش در ابعاد وسیع تر و برش دقیق تر مورد استفاده قرار می گیرند .

انواع متر و خط کش

معمولا متر های خیاطی از جنس پارچه و یا پلاستیک تولید می شوند تا انعطاف بالاتری داشته باشند و خیاط به راحتی بتواند از آن استفاده کند .
خط کش ها نیز در سایز ها و طرح ها و اندازه های مختلفی برای رسم بر روی پارچه و یا طراحی الگو کاربرد دارند . این ابزار ها در صنعت پوشاک کاربرد فراوانی دارند .

انواع اتو لباس

انواع اتو های بخار و پرس و دستی و ... که هر کدام کاربرد های مختلفی دارند که برای خیاطی لازم و ضروری است ازقبل از برش پارچه (هنگام برش صاف باشد) تا بعد از دوخت لباس (قبل از تحویل به مشتری) و خیاط باید انواع اتو های حرفه ای را در اختیار داشته باشد .

انواع صابون و خودکار و مداد مخصوص خیاطی

انواع گچ و مداد و خودکار مخصوص خیاطی در بازار موجود می باشد که هر کدام کاربرد خود را دارند ، خیاط باید در نظر داشته باشد که کدام یک از آنها در خیاطی مورد نظر کاربرد دارند ، برای مثال بهتراز گچ برای لباس هایی که قرار نیست شسته شوند استفاده شود (سهولت پاک کردن و عدم حساسیت فردی که قرار است از آن استفاده کند) و به جای آن از خودکار حرارتی که محصول جدید تری است استفاده شود . که با حرارت دادن و یا پاک کن مخصوص به راحتی از روی پارچه و لباس پاک می شود .

انواع پارچه

مهم ترین بخش خرید لوازم خیاطی انتخاب پارچه مناسب است ، این مورد باید با دانش تخصصی و خاصی خریداری شود و خیاط باید انواع پارچه ها را به خوبی بشناسد و توانایی استفاده از آن ها داشته باشد و هر کدام از انواع پارچه مهارت خاصی برای دوخت نیاز دارد .

در این مقاله به طور خلاصه درباره انتخاب بهترین لوزام خیاطی در تهران نکاتی ذکر شد ، با اصناف یاب همراه باشید .
تاریخ ثبت: 1402/05/14