چرا مغازه های دارای پله به مشاغل پیشنهاد نمی شوند؟

چرا مغازه های دارای پله به مشاغل پیشنهاد نمی شوند؟
چرا مغازه های دارای پله به مشاغل پیشنهاد نمی شوند؟

در طراحی، ساخت و خرید ملک در مشهد، یکی از مواردی که بسیار دارای اهمیت می باشد، پله است. پله را این روز ها کمتر در مغازه ها میبینید مگر اینکه استثنایی وجود داشته باشد. یا در کنار پله رمپ هایی جهت تسهیل رفت و آمد ساخته شده اند. برای داشتن مکان تجاری خود باید به تسهیل رفت و آمد مشتری توجه ویژه ای داشته باشید. اصولاً مغازه های دارای پله به مشاغل پیشنهاد نمی شود. افراد بعد از مراجعه به مشاور املاک در مشهد برای خرید یا اجاره ملک در مشهد از نوع تجاری یا اداری، بهتر است بدین مسئله اشاره نمایند.

اصناف یاب اینجاست تا مختصری راجع به اینکه قوانین و مقررات در ساخت پله مغازه ها چه می گوید، اطلاعاتی در اختیار شما که خریدار یا مستاجر هستید قرار دهد.

 مشاور املاک در مشهد |  ملک در مشهد

قوانین ساخت پله در مغازه

هر چیزی قانونی دارد و قبل از ساخت مغازه های اداری بایستی نقشه با شهرداری هماهنگ شود تا دستور ساختش صادر شود. یکی از چیز هایی که سخت گیری زیادی راجع به آن صورت می پذیرد، پله هاست.

  • قوانین ساخت پله در مغازه به شرح ذیل می باشد:
  • عرض پله واحد های زیر زمینی نباید از 2 متر کمتر باشد.
  • عرض پله های طبقه همکف و بالا، حداقل 80 سانتی متر است.
  • در صورتیکه امکان ساخت پله هایی با عرض حداقل 80 سانتی متر هم در مغازه ای نیست، اجازه ساخت طبقه بالا به آن داده نمی شود. اما برای چنین ساختمان هایی نیز می توان نیم طبقه طراحی کرد.

اگر قصد ساخت ملک در مشهد از نوع تجاری و اداری را دارید، حتماً به موارد ذکر شده دقت نمایید تا دچار مشکل نشوید.

 مشاور املاک در مشهد |  ملک در مشهد

چرا مغازه های پله دار پیشنهاد نمی شوند؟

اگر به مشاور املاک در مشهد سر بزنید، آمار ها نشان می دهد که افراد اکثراً به دنبال مغازه های فلت هستند و کسی در پی مغازه پله دار نیست.

مغازه های پله دار دارای پرتی های زیادی هستند و مساحت زیادی از آن ها تبدیل به زیر پله شده و غیر قابل استفاده می مانند.

از طرفی، پله خستگی و خطرات زیادی برای مشاغل و ارباب رجوع دارد که تا حد امکان حذف آن بهترین گزینه است. مگر اینکه چاره ای جز این نباشد.

این روز ها اکثر مغازه ها و ملک در مشهد که در حال ساخت می باشد، بدون پله طراحی شده است.



تاریخ ثبت: 1398/10/07