انواع فولاد سمانته

انواع فولاد سمانته

انواع فولاد سمانته


فولاد سمانته که با نام تجاری فولاد سمانتاسیون در بازارهای جهانی خرید و فروش فولاد شناخته می‌شود یک نوع فولاد آلیاژی پرکاربرد است، انواع فولاد سمانته در خط تولید فولاد به عنوان فولاد سمانته نیکل دار و بدون نیکل در دست ساخت قرار می‌گیرد و عرضه می‌شود.

در هنگام تولید فولاد سمانته از حدود 0.10 درصد کربن استفاده می‌شود و بطور کلی از درصد پایینی کربن در این نوع فولاد استفاده می‌شود، همچنین مانند فولادهای آلیاژی دیگر از سلیسیم و منگنز در آلیاژ این فولاد استفاده می‌شود، فلز نیکلی که در واکنش حرارتی به فولاد سمانته نیکل دار اضافه می‌شود در واقع در ابتدای شروع ذوب آلیاژ ساخته می‌شود.

در زمان تولید انواع فولاد سمانته که در خدمات ساختمانی و تاسیسات بکار می‌رود، سطح روی فولاد بر اثر واکنش کربن به آلیاژ فولاد اضافه شده و باعث سخت شدن فولاد سمانته می‌شود. یکی از اصلی‌ترین دلایل استفاده از میزان پایین ماده کربن در ساختار کلی انواع فولاد سمانته، سرد نشدن فولاد سمانته و بالا رفتن انعطاف پذیری است، از دیگر مزیت‌های اضافه کردن کربن با میزان پایین به انواع فولاد سمانته نیکل دار، این است که جوشکاری در این گونه فولاد بسیار ساده تر می‌شود.

فولاد سمانته نیکل دار

همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم سمانتاسیون که نام تجاری فولاد سمانته است، در واقع به معنای استحکام بخشیدن به سطح فولاد می‌باشد، از انواع فولاد سمانته در تولید لوازم صنعتی مانند چرخ دنده، عایق بندی و... استفاده می‌شود، اگر قصد خرید انواع آهن آلات از جمله فولاد سمانته، فولاد اتومات خوش تراش، پخش فولاد آلیاژی و... را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید انواع فولاد سمانته به شرکت فرات فولاد مراجعه کنید، شرکت فرات فولاد به عنوان یکی از بزرگترین واردکننده‌های فولاد و مرکز پخش فولاد آلیاژی، مفتخر است تجربه خرید بهترین فولادهای آلیاژی و... را برای شما فراهم کند.


مدیر: سیدجعفر صادق شیرازی
شماره تماس: 09129510833
شماره همراه:  09129510833
آدرس: بازارآهن، شادآباد، بلوک 2شمالی، پلاک: 49
تاریخ ثبت: 1401/12/21