اتصالات پنج لایه

اتصالات پنج لایه

اتصالات پنج لایه


در دنیای مدرن امروزی و با پیشرفت گسترده صنایع، استفاده از انواع لوله در تمامی محیط های اداری، مسکونی و صنعتی ضروری است و نقشی مهم در انتقال انواع سیالات و مواد دارد، لوله‌ها و اتصالات در مراکز صنعتی و کارخانه ای با استفاده از موادی مانند پلاستیک، پلیمر و... ساخته می‌شوند، اتصالات پنج لایه نوعی از اتصالات لوله‌ای جدید می‌باشند که با توجه به داشتن ویژگی‌های منحصر به فردشان، امروزه به شدت رایج شده اند و جایگزین بسیاری از همتایان خود مثل اتصالات پلیمری در زمینه لوله کشی شده اند.

اتصالات پنج لایه، به عنوان نوع پیشرفته و جدیدی از اتصالات لوله ای شناخته می‌شوند که با توجه به نام اختصاصی که دارند از پنج لایه تشکیل شده اند، این لوله‌های پنج لایه به علت داشتن کاربردهای متفاوت به دو دسته اتصالات پنج لایه PERT و اتصالات پنج لایه PEX از دسته خدمات ساختمانی و تاسیسات تقسیم می شوند.

یکی از مهم ترین ویژگی‌های این لوله که می‌تواند برتری این لوله را در برابر لوله‌های پلیمری و فلزی نشان دهد، این است که اتصالات پنج لایه، می‌توانند مایعات و سیالات را بدون تغییر در فیزیک و شکل ماده از خود عبور دهند، همچنین اتصالات پنج لایه به دلیل داشتن متریال خاص دچار زنگ زدگی و فرسودگی نمی‌شوند، این اتصالات پنج لایه به دلیل داشتن تعداد لایه‌های داخلی بیشتر، در کنار انتقال مواد بدون تغییرات ساختاری می توانند در برابر آسیب هایی مانند ضربه و فشار زیاد مقاومت بالایی داشته باشند.

یکی از لایه‌های این اتصالات پنج لایه، لایه آلومینومی است که در وسط پنج لایه قرار گرفته است. این لایه از تکنولوژی جدیدی به نام اولتراسونیک ساخته شده که می‌تواند جلوی ورود اکسیژن به داخل اتصالات پنج لایه را بگیرد. این اتصالات پنج لایه از مصالح وملزومات ساختمانی است که به علت بکار رفتن فناوری جدید در آن ها انعطاف پذیر نیز هستند.

از ویژگی‌های دیگر این اتصالات پنج لایه می‌توان به تحمل دمای بالا اشاره کرد به نحوی که اتصالات پنج لایه می‌توانند تا 95 درجه دما را به راحتی تحمل کنند، برای خرید انواع اتصالات پنج لایه با کیفیت و قیمت مناسب، به شما پیشنهاد می کنیم به فروشگاه آریا مراجعه کنید.


تاریخ ثبت: 1401/11/23