ماجرای وجود جیوه در چرخ خیاطی قدیمی مارشال چیست؟

ماجرای وجود جیوه در چرخ خیاطی قدیمی مارشال چیست؟

شایعه وجود جیوه قرمز در چرخ‌ خیاطی‌ های قدیمی واقعیت ندارد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان کرمانشاه: پیامی با موضوع «توی این چرخ‌خیاطی‌های خیلی قدیمی ماده‌ای است به اسم جیوه قرمز که هر گرمش ۱۰ میلیارد تومان قیمت داره این جیوه برای تسلیحات اتمی کاربرد داره و خیلیم سمی و خطرناکه… این ماده بجز چرخ خیاطی، توی بعضی یخچال و تلویزیون و وسایل برقیه بالای ۵۰، ۶۰ سال پیشم موجوده » در شبکه‌های اجتماعی در حال بازنشر است و متأسفانه این خبر موجب تشویش اذهان عمومی در میان کاربران فضای سایبری شده و این احتمال وجود دارد این موضوع دست‌مایه کلاه‌برداری افراد سودجو قرار بگیرد.
انتشار آگهی جعلی مبنی فروش چرخ‌خیاطی قدیمی یا معیوب باقیمت پایین از جمله مواردی است که می‌تواند برای کلاه‌برداری مورد استفاده قرار بگیرد.

علت وجود جیوه در چرخ خیاطی قدیمی چیست؟

به تازگی پست و عکس هایی در برخی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فراگیر شده است که حکایت از وجود ماده ای حیاتی و بسیار گرانبها به نام جیوه قرمز در چرخ خیاطی‌های قدیمی مخصوصا مدل مارشال دارد، در چرخ خیاطی‌های خیلی قدیمی از گروه صنعت و تولید ماده ای است به اسم جیوه قرمز که هر گرمش ۱۰ میلیارد تومن قیمت داره این جیوه برای تسلیحات اتمی کاربرد داره و خیلی هم سمی و خطرناکه…

این ماده به جز چرخ خیاطی، توی بعضی یخچال و تلویزیون و وسایل برقیه بالای ۵۰ ۶۰ سال پیشم موجوده این شایعات باعث شد تا در روز های قیمت اینگونه لوازم افزایش سرسام آوری داشته باشد تا حدی که برخی از فروشندگان چرخ خیاطی خود را در یکی از پلتفرها با قیمت دو میلیارد تومان به فروش گذاشته اند.

هیچ کس به طور قطع نمی داند که این شایعه از کجا شروع شده است، عجیب تر اینکه ادعا شده بود شما می توانید تلفن همراه خود را روی چرخ خیاطی نگه دارید تا به نوعی وجود جیوه قرمز را تشخیص دهید. در واقع داستان اصلی از این قرار است که اگر تلفن خود را به سمت سوزن چرخ خیاطی که حاوی جیوه قرمز است نگه دارید، سیگنال خود را از دست خواهید داد.

دیوار تهران پر شده از چرخ خیاطی با قیمت‌های چند صد میلیونی!

زمان بچگی ما شایعه ساخته بودن که داخل اینها الماس هست، یه زمان هم در مورد اورانیوم داخل چراغ زنبوری شایعه ساخته بودن و اینها تبدیل به کالاهای قیمتی شده بودن و معاملات عجیبی هم در موردشون انجام می شد، به نظر دوباره اون شایعات برگشتن هیچی تو اینا نیست، اجازه ندید با شایعات سرتون کلاه بذارن، پولتون رو دور نریزید.

شایعه وجود جیوه‌قرمز در چرخ‌خیاطی از کجا آمده است؟

این شایعه در سال های قبل در عربستان سعودی نیز مطرح شد خبرگزاری رویترز در سال ۲۰۰۹ با انتشار گزارشی در این باره نوشت:

پلیس عربستان در حال تحقیق در مورد ریشه‌های نوعی کلاهبرداری است که در آن ادعا می شود که چرخ خیاطی‌های قدیمی ممکن است ثروت به همراه داشته باشند، زیرا حاوی ماده‌ای گریزان و احتمالاً افسانه‌ای به نام جیوه قرمز هستند. روزنامه‌های سعودی روز سه‌شنبه تصاویری از سعودی‌ها منتشر کردند که با افتخار در کنار چرخ خیاطی‌های قدیمی در انتظار خریداران احتمالی در بازارهای سنتی هستند.

روزنامه انگلیسی زبان سعودی Gazette می‌گوید برخی از خریداران حاضر هستند تا ۲۰۰۰۰۰ ریال (۵۰۰۰۰ دلار) برای چرخ خیاطی قدیمی سینگر که حاوی جیوه قرمز است، بپردازند. گفته می شود تلفن های همراه به عنوان ابزاری برای اثبات وجود ماده جعلی استفاده می شود. باور عمومی بر این است که گوشی همراه می تواند به کشف گنجینه های پنهان طلا و جیوه در چرخ های خیاطی قدیمی کمک کند.

نظریه های عجیب دیگری هم درباره جیوه قرمز وجود دارد به طوریکه ادعا می شود می توان از آن برای ساخت بمب هسته ای استفاده کرد، روزنامه سعودی می‌گوید: «اگر وقتی تلفن در نزدیکی سوزن قرار می‌گیرد، خط قطع شود… وجود این ماده را ثابت می‌کند». روزنامه الاقتصادیه نوشت: فقر زمینه مناسبی را برای گسترش شایعه جیوه قرمز در جامعه عربستان به ویژه طبقه متوسط ​​فراهم کرده است.

تاریخ ثبت: 1401/11/23