دفتر پیشخوان دولت کد: 72161344 منطقه 2

دفتر پیشخوان دولت کد: 72161344 منطقه 2

دفتر پیشخوان دولت کد: 72161344 منطقه 2


دفتر پیشخوان خدمات دولتی یک بخش خصوصی و غیر دولتی است که در سطح تمامی شهرها برای ارائه دادن برخی از خدمات الکترونیک برای افراد در نظر گرفته شده است. این دفاتر پیشخوان دولت برای انجام کلیه امور الکترونیکی دستگاه های اجرائی تأسیس شده است و تمامی دستگاه های اجرایی در کشور بخش زیادی از خدمات الکترونیکی را از طریق دفتر پیشخوان دولت انجام می‌دهند. دفاتر پیشخوان دولت از ابتدای تأسیس در شهر های مختلف توسط بخش خصوصی اداره می شدند.
 هر کدام از دفترهای پیشخوان دولت برخی از خدمات الکترونیک را ارائه می‌دهند و بطور معمول تمامی خدمات الکترونیک دستگاه های اجرائی نیز توسط دفاتر پیشخوان دولت انجام نمی‌گیرد، یکی از مهم ترین خدمات الکترونیکی که توسط دفتر های الکترونیک
پیشخوان دولت ارائه می شود خدمات اپراتورهای موبایل مانند ایرانسل، رایتل و... می باشد که به طور کلی به امور مشترکین سیم کارت‌های این اپراتورها مرتبط می باشد.
 پرداخت عوارض، خلافی و مالیات‌های مرتبط با خودروها یکی دیگر از مهم ترین خدمات دفاتر پیشخوان دولت است، از طرفی افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر الکترونیک پیشخوان دولت از جمله خدمات عمومی، از مشخصات آخرین مدرک تحصیلی خود مطلع شوند و خدمات مدرک تحصیلی خود را در این دفاتر الکترونیک انجام دهند.

دفاتر پیشخوان دولت جهت صدور دفترچه های بیمه تأمین اجتماعی، تعویض دفترچه بیمه تأمین اجتماعی و تعویض و صدور دفترچه های بیمه سلامت و بیمه خدمات درمانی نیز در دفاتر الکترونیکی پیشخوان دولت انجام می گیرد. همچنین احراز هویت افراد بر اساس مشخصات در کارگزاری‌های بورس و بررسی کد های بورسی نیز از طریق این دفاتر خدمات الکترونیک انجام می‌گیرد. در دفتر پیشخوان دولت کد: 72161344 منطقه 2 شما می‌توانید ثبت نام در سامانه سجام، انجام امور مرتبط با ثبت احوال و شناسنامه و تمامی خدمات الکترونیک شرکت پست را انجام دهید.

مهم ترین هدف ایجاد دفتر خدماتی و امور مشترکین در سراسر نقاط کشور جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌های دولتی است. در حال حاضر در کشور ما حدود پانزده هزار دفتر پیشخوان دولت فعالیت دارند و به صورت روزانه بخش زیادی از خدمات الکترونیک را برای مشتریان ارائه می دهند که یکی از آن‌ها دفتر پیشخوان دولت کد: 72161344 منطقه 2 می‌باشد. با مراجعه به دفتر پیشخوان دولت کد: 72161344 منطقه 2 می توانید تمامی امور بیمه ای، خلافی و مالیات ماشین، شارژ کارت های اعتباری، خدمات مشترکین اپراتور های همراه، خدمات مخابراتی و... دفتر پیشخوان دولت جناح را انجام دهید.

تاریخ ثبت: 1401/11/06