دفتر پیشخوان دولت منطقه 2

دفتر پیشخوان دولت منطقه 2

دفتر پیشخوان دولت منطقه 2



دفتر پیشخوان دولت که با نام های متفاوتی از جمله دفتر پیشخوان یا دفتر خدمات الکترونیک دولت نیز شناخته می شود، دفاتری می باشد که در سراسر نقاط کشور و جهت انجام امور الکترونیکی شهروندان تأسیس گردیده و تمامی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه دولت وظیفه دارند تمامی خدمات الکترونیکی خود را از طریق این دفاتر پیشخوان به مشتریان خود ارائه دهند.

دفاتر پیشخوان دولت در بخش خصوصی فعالیت دارد و اداره تمامی دفاتر الکترونیک پیشخوان دولت توسط بخش خصوصی انجام می گیرد. یکی از مهم ترین علت تأسیس دفاتر پیشخوان دولت جلوگیری از موازی کاری در ادارات و دستگاه های دولتی می باشد. در کشور ما حدود 15 هزار دفتر پیشخوان دولت در حال فعالیت در زمینه ارائه خدمات عمومی و الکترونیک به تمامی افراد در کشور می باشند که حدود 10 هزار عدد از این دفاتر در روستاها و 6 هزار عدد از آن ها در شهرها تأسیس شده است. دفتر پیشخوان دولت منطقه 2 یکی از دفاتر الکترونیک پیشخوان دولت در تهران است که خدمات متعددی را در رابطه با امور الکترونیکی برای مشتریان مختلف انجام می دهد. برای انجام تمامی خدمات و امور الکترونیکی مانند پرداخت قبوض، شارژ کارت های اعتباری، دفترچه بیمه و تخلفات خودرو به دفتر پیشخوان دولت جناح مراجعه نمائید.

یکی از مهم ترین امور الکترونیکی که می توانید در دفتر الکترونیک پیشخوان دولت انجام دهید امور مربوط به بیمه، دفترچه بیمه سلامت، تعویض و صدور دفترچه بیمه تأمین اجتماعی می باشد. امور مربوط به خلافی ماشین، تخلفات رانندگی، گواهینامه و امور اسقاطی خودرو نیز در دفاتر پیشخوان دولت انجام می گیرد. شارژ کارت های اعتباری، کارت دانشجویی و کارت مترو و اتوبوس نیز از طریق این دفاتر پیشخوان دولت قابل انجام است.

پرداخت الکترونیکی قبوض، خدمات گمرکی و بین المللی، خدمات مربوط به پاسپورت و پست بانک از دیگر خدمات دفتر پیشخوان دولت منطقه 2 می باشد. در سال 1393 با تصمیم شورای عالی اداری کشور کنترل و مدیریت سامانه‌های الکترونیکی کشور به دست کانون انجمن های صنفی دفاتر الکترونیک پیشخوان دولت افتاده است. یکی از بهترین راه های انجام انواع امور الکترونیکی مراجعه به دفاتر خدماتی و امور مشترکین و الکترونیک پیشخوان دولت می باشد پس اگر می خواهید اموری الکترونیکی مانند خدمات مخابراتی، انواع خدمات مشترکین اپراتورها، امور مربوط به شناسنامه یا ثبت احوال را انجام دهید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به دفتر پیشخوان دولت منطقه 2 مراجعه کنید.

تاریخ ثبت: 1401/11/06