انواع مصالح ساختمانی را بشناسید

انواع مصالح ساختمانی را بشناسید

خرید مصالح ساختمان

مصالح ساختمانی به مواد و متریالی گفته می شود که در ساخت و احداث  یک پروژه از آن استفاده می شود. برخی نیز مصالح را اصلی ترین رکن و اساسی ترین مسئله در پروسه ساخت دانسته و در هنگام انتخاب و یا خرید مصالح ساختمانی، توجه ویژه ای به آن دارند. مصالح ساختمانی از لحاظ جنس، نحوه ساخت و کاربرد به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که شما می بایست بر حسب نیاز خود و کاربری ساختمان، بهترین و به صرفه ترین آن ها را تهیه بفرمایید.


انواع مصالح ساختمانی

 

در پروسه خرید مصالح ساختمان ،نکات زیادی وجود دارد که می بایست به آن ها توجه کرد. یکی از این موارد، انواع مصالح ساختمانی است که در ادامه به توضیح برخی از آن ها خواهیم پرداخت.
مصالح از لحاظ نحوه ساخت به دو نوع پیش ساخته و درجا دسته بندی می شوند. مصالح پیش ساخته، همانطور که نامشان پیدا است، به موادی گفته می شود که در کارخانه ها و مراکز تولید کننده، در ابعاد و مشخصات استاندارد تولید شده و پس از خرید، به محل مورد نظر منتقل داده شده و نصب می شوند. این نوع مصالح شامل انواع پانل های گچی، کاشی و سرامیک، انواع آجر، بلوک و ... می شوند.
در مقابل مصالح درجا به موادی گفته می شود که در محل ساخت پروژه و بر اساس نیاز موجود، در اندازه ها و اشکال مختلف ساخته می شوند. اسکلت ساختمان، پی های بتنی، چارچوب های در و ... از این دسته از مصالح به شمار می روند.
در خرید مصالح ساختمان ، به موارد دیگری از جمله جنس مواد نیز باید توجه کرد. پس بهتر است بدانید که از لحاظ جنس نیز مصالح به دو دسته ساده و مرکب طبقه بندی می شوند. بدیهی است که مصالح ساده به مصالح طبیعی و مصنوعی گفته می شود که مواد تشکیل دهنده آن ها از یک نوع ماده باشد، مصالحی از قبیل شن، ماسه، سیمان، آجر و ... . مصالح مرکب نیز به مصالح طبیعی و مصنوعی گفته می شود که از دو یا چند ماده تشکیل شده باشد، مصالحی از قبیل انواع بتن، ملات، ایزوگام ها و ... .

با توجه به اطلاعات گفته شده می توان متوجه شد که گستره انواع مصالح ساختمانی بسیار وسیع بوده و شناخت تمامی آن ها کار آسانی نیست. پس بهتر است برای اطمینان داشتن از انتخاب بهترین و با کیفیت ترین نوع، با قیمتی مناسب، از یک یا چند پیمانکار با تجربه و ماهر در طی پروسه استفاده شود تا در هنگام خرید مصالح ساختمان و پس از آن با مشکلی روبرو نشده و نهایت رضایت را از خرید خود به دست آورید.

تاریخ ثبت: 1398/08/01