یک منبع نامحدود برای آب آشامیدنی کشف شد

یک منبع نامحدود برای آب آشامیدنی کشف شد

یک منبع نامحدود برای آب آشامیدنی کشف شد


آب آشامیدنی به صورت روزانه برای مصارفی مانند شستشوی دست و صورت و نوشیدن استفاده می گردد که به طور کلی آب آشامیدنی 3 درصد از آب موجود در کره زمین را شامل می‌شود.
با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های علمی انسان‌ها به این فکر افتادند که بتوانند برای دسترسی به آب آشامیدنی منبعی بی نهایت پیدا کنند و با این کار جلوی کم آبی و بسیاری از مشکلات دیگر را بگیرند و در این جهت نیز پروژه های زیادی انجام شده اما هم اکنون به نتیجه نرسیده است.
بر اساس خبرگزاری ها، یک گروه از دانشمندان و محققان در این زمینه با ارائه طرحی تصمیم گرفتند بخار نامحدودی که وجود دارد را به آب آشامیدنی تبدیل کنند. همان گونه که می‌دانید کم آبی مشکلی است که در بسیاری از کشورهای جهان به یک بحران تبدیل شده و سالهاست برای رفع آن توسط دانشمندان پروژه‌هایی اجرا می شود و در جدیدترین پروژه قرار است با استفاده از بخار آب روی اقیانوس یک منبع نامحدود برای آب آشامیدنی ایجاد شود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از این طرح علمی دانشمندانی که در زمینه اتمسفر فعالیت دارند اعلام شد یکی از دلایلی که به بخارهای روی اقیانوس توجه نشده بود این است که محققان و دانشمندان تا پیش از این تمرکز خود را روی منابع آب زمینی گذاشته بودند.
بر اساس این یافته ها حتی در صورتی که خشک سالی شدیدتر شود به علت بالا رفتن رطوبت و دما امکان فراهم سازی آب آشامیدنی از این روش امکان پذیر خواهد بود.

تاریخ ثبت: 1401/10/08