بهترین ویتامین برای تقویت عضلات

بهترین ویتامین برای تقویت عضلات

یکی از بهترین راه های حفظ و تقویت عضلات بدن این است که مصرف ویتامین D را شروع کنیم و به  طور مداوم مصرف کنیم. در کشورهای برزیل و انگلیس تحقیقاتی انجام  شد که بر اساس آن ها افراد هنگامی که به سن های بالاتر می رسند 78 درصد بیشتر در معرض خطر از دست دادن قدرت عضلات خود می باشند.

دکتر تیاگو سیلوا الکساندر یکی از اعضای تیم تحقیق در دانشگاه سائو پائولو برزیل بر اساس تحقیقی گفت: ویتامین D به علت نقشی که در عملکرد های مختلف بدن دارد بهترین ویتامین برای تقویت عضلات است. نقش های موثر آن به طور کلی برای کمک به ترمیم و آزادسازی کلسیم در عضلات است.

در مطالعه ای که انجام شد محققان بیش از 3200 نفر را در ایالات متحده مورد آزمایش انجام دادند و بر اساس این تحقیقات یک عامل مهمی که افراد در سنین بالا ممکن است دچار آسیب دیدگی های شدید جسمی شوند.  در این تحقیقات افرادی که از کمبود ویتامین D رنج می بردند 70 درصد بیشتر با خطر ابتلا به از دست دادن عضلات مواجه بودند.

در واقع اختلال هایی که با کمبود ویتامین D ممکن است به از بین رفتن تراکم در مواد معدنی داخل استخوان و کاهش یافتن توده ها و قدرت عضلات شوند و بر طبق این یافته ها ضعف عضلات با کمبود ویتامین D رابطه مستقیمی دارد و اگر سلامت عضلات برایتان مهم است مصرف ویتامین D را فراموش نکنید.
به نقل از:Bartarinha

تاریخ ثبت: 1401/10/01