سمساری

سمساری

سمساری


هنگامی که اسم تجارت کالاهای کارکرده و دست دوم را می شنویم ممکن است برایمان سوال پیش بیاید که تجارت کالای دست دوم به چه صورتی می باشد. تجارت کالاهای دست دوم بدون داشتن مجوز قانونی برای این کار ممنوع می‌باشد و بطورکلی غیرقانونی می باشد. تنها افرادی که دارای مجوز هستند در سمساری کار می کنند و این کار به صورتی انجام می‌گیرد که پس از پرداخت کردن هزینه مورد نیاز برای منطبق کردن صنف سمساری خود با قانون‌ها و قواعد تعیین شده توسط شهرداری مجوز کسب صادر می‌شود، در مراحل ثبت مجوز برای خرید و فروش لوازم خانگی و اداری دست دوم یک سری کپی از گواهینامه فرد نیز توسط ماموران پلیس ضبط می‌شود و پس از آن درخواست مجوز کاری سمساری برای تجارت کالای کارکرده یا دست دوم برای منشی شهرداری ارسال می‌شود.

بطور معمول هر فردی می‌تواند برای خرید و فروش کالاهای دست دوم از مردم اقدام کند و این کار را انجام دهد اما در این بین قوانین و مقرراتی نیز وجود دارد که بر طبق آن همه کالاهای دست دومی که خرید و فروش می‌شوند در صورتی که به صورت عمده توسط سازندگان و یا دارندگان کسب و کارهایی که فروشندگان در آن ها فعالیت دارند نیاز به مجوز مربوط به خرید دارد.

بطور کلی کالای دست دوم به کالایی گفته می‌شود که مالک آن کالا در گذشته شخص دیگری بوده است و از آن‌ها استفاده کرده و یا توسط شخصی استفاده شده که پس از مدتی فرسوده شده و دیگر یک کالای نو نیست.افرادی که در سطح شهرهای متفاوت اقدام به خرید و فروش کالاهای دست دوم یا کالاهای کارکرده در سمساری می‌کنند در صورت نداشتن یک مجوز قانونی کارشان غیرقانونی می‌باشد. برای خرید انواع لوازم کارکرده و دست دوم به فروشگاه مهربانی مراجعه کنید.


مدیر: میثم مهربانی
شماره تماس: 88471892
شماره همراه: 09122572390
آدرس: تهران، خیابان انقلاب، دروازه شمیران ، خیابان مازندران ، پلاک 254
تاریخ ثبت: 1401/09/30