حوزه خدمات پزشکی در محل

حوزه خدمات پزشکی در محل

چگونگی انجام خدمات پزشکی در محل

بدون شک، دسترسی به پزشک و خدمات پزشکی در هر ساعت و هر کجا، یکی از مبرم ترین و اجتناب ناپذیر ترین نیاز های هر خانواده است. به همین دلیل، امروزه مرکزهای بسیاری تاسیس شده اند که مردم می توانند با یک تماس در هر ساعتی از شبانه روز، از خدمات پزشکی در محل با حوزه های مختلف در ساعات متفاوت بهره مند شوند. برای آگاهی بیشتر، در ادامه مقاله نیز قصد داریم تا به توضیح و بررسی کار این موسسات و چگونگی آن بپردازیم.

خدمات پزشکی در محل

حوزه خدمات پزشکی در محل

 

هر یک از مراکز خدمات پزشکی در محل، حوزه فعالیت و متخصص های گوناگونی دارد. بنابراین بسته به نیاز و مشکل خود، می بایست با اندکی تحقیق، نزدیکترین و معتبرترین موسسه ای که برای شما مناسب است، پیدا کرده و با آن ها تماس بگیرید. به طور مثال، اکثر این مراکز، شامل خدماتی از قبیل:

  • پزشک عمومی در محل
  • پزشک متخصص در محل
  • توانبخشی در محل
  • پیراپزشکی در محل مانند سونوگرافی، رادیولوژی و ...
  • گواهی فوت در محل
  • پزشک کودکان در محل

می باشند. به طور کلی، خدمات مراقبتی پزشکی در محل، شامل سه بخش پیشگیری، درمان و توانبخشی بوده که بسته به تخصص هر مرکز درمانی ای، حوزه فعالیت آن ها در این سه بخش کمتر یا بیشتر خواهد بود.
به طور مثال، رژیم های دارویی، غذایی، خدمات مشاوره ای، مراقبت از بیماران دیابتی و ... در پیشگیری از بیماری و ایجاد موقعیت های خطرناک تاثیر بسزایی داشته و می تواند حتی در روند درمان نیز، اثر مثبت داشته باشد و هزینه ها را نیز تا حد زیادی کاهش دهد.
به همین منظور، برخی از این مراکز، با ارائه خدماتی از قبیل وصل سرم، کنترل علائم حیاتی، انجام پانسمان و ... بخش مهمی از مراقبت های پزشکی بیمارانی را به عهده گرفته که توانایی حضور در بیمارستان و یا کلینیک ها را ندارند.

پس بهتر است با آگاهی قبلی نسبت به حوزه فعالیت و ارائه خدمات هر مرکز و موسسه، در موقع نیاز بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن، به خدمات لازم دسترسی پیدا کرده و از خدمات پزشکی در محل  بهره مند شوید.

تاریخ ثبت: 1398/07/28