مزایای فولیک اسید برای مردان

مزایای فولیک اسید برای مردان

یکی از مهم ترین ویتامین های بدن ویتامین B9 می باشد. این ویتامین فواید زیادی برای بدن دارد که یکی از آن ها ادامه یافتن حیات سلول های داخل بدن است. این ویتامین به گونه ای است که در بدن انسان به طور طبیعی تولید نمی شود و به همین خاطر برای بدست آوردن این ویتامین برای بدن خود باید غذاها و محصولات خوراکی که حاوی این ویتامین می باشد را مصرف کنید. غذاهایی مانند تخم مرغ یا برنج دارای ویتامین B9 می باشد. امروزه در جهان نسخه آزمایشگاهی ویتامین B9 تولید می شود که در اصل به آن اسید فولیک می گویند. در واقع اگر بخواهیم مقایسه دقیق تری داشته باشیم اسید فولیک همان ویتامین B12 است. مصرف این ماده باعث می شود که شما کم خونی نداشته باشید و خون سازی در بدنتان به خوبی انجام شود.

یکی از مزایای فولیک اسید برای مردان جلوگیری و درمان افسردگی است به طوری که حتی روانپزشکان در تجویز دارو برای افرادی که مشکلاتی نظیر افسردگی دارند در کنار داروهای مختلف برای آن ها اسید فولیک نیز تجویز می کنند.

یکی دیگر از مزایای فولیک اسید برای مردان بهبود سلامت قلب می باشد به گونه ای که اگر اسید فولیک در خون انسان کم باشد می تواند باعث آسیب به قلب شود.بر طبق گزارش های علمی اگر آقایان حجمی از اسید فولیک در خون خود داشته باشند احتمال وقوع مشکلات قلبی برای آن ها کمتر می شود.

یکی دیگر از مزایای فولیک اسید در آقایان رشد و پرپشتی مو می باشد. از این رو در صورتی که اسید فولیک در خون آقایان کم باشد احتمال ریزش مو و کم پشتی آن بیشتر خواهد شد. در اصل وجود این ماده رشد سلول های مو را افزایش می دهد و نقش مهمی را در سلامت مو نشان می دهد.

بسیاری از آقایان با مشکل ناباروری روبرو هستند که ممکن است برای آنان مشکلاتی را به همراه داشته باشد. با توجه به تحقیق های انجام شده توسط دانشمندان در سال 2002 میلادی مصرف اسید فولیک می تواند باروری را در مردان بیشتر کند.

به نقل از: donya-e-eqtesad


تاریخ ثبت: 1401/09/19