ساینا S ارزان‌ترین خودرو اتوماتیک بازار می‌شود؟

ساینا S ارزان‌ترین خودرو اتوماتیک بازار می‌شود؟
کوییک پلاس با قیمت تقریبی ۳۰۰ میلیون فعلا ارزان‌ترین خودرو اتوماتیک در بازار است. ساینا S که آپشن‌های کمتری خواهد داشت، احتمالا صاحب این عنوان می‌شود.
پیش‌فروش محصولات سایپا با عرضه دو محصول جدید از روز پنجشنبه ۱۷ آذر وارد مرحله جدیدی می‌شود. سایپا قرار است برای اولین بار نسخه‌های دوگانه‌سوز و اتوماتیک ساینا S را عرضه کند که به‌خاطر موعد تحویل یکساله هنوز قیمت قطعی آن‌ها را مشخص نکرده است. فعلا کوییک پلاس اتوماتیک با قیمت تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان در بازار، ارزان‌ترین خودرو اتوماتیک به‌حساب می‌آید اما ساینا S اتوماتیک که یکی، دو آپشن کمتر دارد، می‌تواند این عنوان را مال خود کند. محصولی که از نظر فنی تقریبا هیچ برتری نسبت به نسخه‌های دنده‌ای ندارد و متقاضیان آن باید موقع ثبت‌نام علی‌الحساب نزدیک ۱۴۰ میلیون به حساب سایپا واریز کنند.

مشخصات فنی ساینا S اتوماتیک

به گزارش فرارو، مشخصات فنی ساینا S اتوماتیک تقریبا فرقی با مدل‌های دستی ندارد. سایپا دوباره در طراحی ساینا S اتوماتیک سراغ پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری M۱۵ رفته که این موتور قادر به تولید ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور خروجی است و نیروی خود را از گیربکس اتوماتیک CVT دریافت می‌کند. سرعت ساینا S اتوماتیک در بهترین حالت ظرف ۱۲.۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ می‌رسد و راننده آن می‌تواند نهایتا با سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. ساینا S اتوماتیک مصرف سوخت ترکیبی ۷.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر دارد که از این حیث نسبت به ساینا S دنده‌ای کمی اشتهای بیشتری از خود نشان می‌دهد. حجم باک ۴۱ لیتری از دیگر مشخصات فنی ساینا S اتوماتیک به‌شمار می‌رود. در بخش آپشن‌ها، مواردی مثل فرمان برقی به همراه کنترل‌های روی فرمان و کروز کنترل برتری ساینا S اتوماتیک مقابل نسخه‌های دنده‌ای به‌حساب می‌آید.

به نقل از fararu
تاریخ ثبت: 1401/09/18