بهترین نکات برای تناسب اندام

بهترین نکات برای تناسب اندام

داشتن اندامی مناسب دغدغه بسیاری از افراد در سنین مختلف است و رژیم های غذایی مختلف در داشتن تناسب اندام موثر می باشد. یکی از علل چاقی و اضافه وزن خوردن غذاهای سرد است زیرا عملکرد کبد و هضم غذا هنگام خوردن غذاهای سرد مختل می شود. در کشور چین برخی نکته مهم در مورد خوراکی ها و وعده های غذایی رعایت می شود که باعث داشتن تناسب اندام و کاهش وزن افراد تنها با رژیم غذایی می شود.

قبل از سیر شدن غذای خود را رها کنید: یکی از بهترین نکات برای تناسب اندام رها کردن غذا پیش از سیر شدن است به گونه ای که قبل از پر شدن معده خود باقیمانده غذا را نخورید.

صبحانه را فراموش نکنید: صبحانه وعده ای بسیار مهم در طول روز می باشد زیرا پیش از آن شما چند ساعت گرسنگی در هنگام خواب داشته اید و پس از صرف آن احتیاج به انرژی در طول روز دارید.

ناهار سبک میل کنید: وعده ناهار را در زمان مشخص شده آن میل کنید و سعی کنید وعده نسبتا سبک باشد تا دچار افزایش وزن نشوید.

شام را با مواد خوراکی مقوی بخورید: در وعده شام خود از مواد مغذی استفاده کنید و سعی کنید شام سنگین نخورید زیرا در طول شب و نداشتن فعالیت کالری های به دست آمده بدنتان ممکن است باعث اضافه وزن شود.

وعده های خود را سر وقت بخورید: سعی کنید برای وعده های غذایی خود نظم و ترتیب داشته باشید و فاصله بین آن ها را کم یا زیاد نکنید.

غذا را گرم میل کنید: همانگونه که در ابتدای مطلب بهترین نکات برای تناسب اندام توضیح دادیم خوردن غذاها به صورت سرد باعث اختلال در عملکرد هضم می شود پس سعی کنید حتما غذا را داغ بخورید.

غذا را به طور کامل بجوید: جویدن غذا باعث احساس سیری زودتر می شود که خود باعث کاهش وزن و تناسب اندام شما می شود.

 با آرامش وعده های خود را میل کنید: بهتر است غذا را در آرامش و به دور از استرس میل کنید تا هضم غذا در بدن شما راحت تر باشد.

به نقل از: donya-e-eqtesad

تاریخ ثبت: 1401/09/09